Verzenden & retourneren
Hieronder vindt je alle informatie m.b.t. bezorgkosten, verzending van je bestelling, leverafspraak, waar moet je rekening mee houden bij de aflevering, retourneren en onze klachtenprocedure.
Verzenden van artikelen
Nadat je een order bij ons hebt geplaatst, krijg je van ons een e-mail met daarin je bestelde order. Zodra wij de betaling binnen hebben zorgen wij ervoor dat je bestelling afgeleverd wordt. Hier wordt je van op de hoogte gehouden via e-mail of telefoon.
Bezorgkosten
Wij hanteren vaste bezorgkosten voor heel Nederland en België. Onze bezorgtarieven zijn per land en verzendmethode vastgesteld en zijn een bijdrage op de werkelijke kosten. Deze tarieven zijn niet onderhandelbaar per woonplaats of orderwaarde. Voor kleine bestellingen met een maximale lengte 200 cm berekent de webshop zelf het lagere koeriers- of pallettarief.
Leveringen naar de Waddeneilanden en andere eilanden doen wij tot aan de veerpont of bij een overslagbedrijf.
Voor Zeeuws Vlaanderen geldt een aangepast tarief. Bezorgen in België en Duitsland is mogelijk, maar wel op aanvraag.
Bezorgkosten
Alle bestellingen boven de € 1000,00 worden gratis verzonden. Is het aankoopbedrag lager dan vindt u hieronder per categorie de verzendkosten.
Bezorgkosten tuinmeubels / bloembakken / EPDM/ kliko ombouw / bevestigingsmaterialen
Voor onze kant-en-klare tuintafels, bloembakken, EPDM, kliko ombouw en bevestigingsmaterialen geldt een levertarief van € 34.95 in Nederland. Dit vanwege het grote volume.
Bezorgkosten buitenspeelgoed
Voor speelhuisjes geldt een levertarief van € 69.95 in Nederland.
Bezorgkosten Douglas hout
Voor Douglas hout geldt een levertarief van € 119,00 in Nederland.
Bezorgkosten overkappingen/blokhutten/kapschuren
Voor overkappingen, blokhutten en kapschuren leveren wij gratis in Nederland.
Houd rekening met de leverafspraak
De leveringen van onze grote bestellingen leveren wij zelf met eigen transport. Pakketpost wordt verzorgd door DHL. Bij drukte kunnen wij een transporteur inschakelen, zodat de levertermijn niet in het gedrang komt. Onze planning probeert de leveringen zo efficiënt mogelijk in te plannen. Hierdoor is het niet altijd mogelijk om een keuze te maken in tijdstip van aflevering.
Niet thuis?
Het is een zeer kostbare aangelegenheid om een vrachtwagen op een nieuw tijdstip te laten leveren. Daarom heeft het onze voorkeur om de levering alsnog uit te voeren wanneer je niet thuis bent. Uiteraard in overleg en alleen wanneer de levering is betaald. Wanneer er een nieuwe leverafspraak gemaakt moet worden, worden de kosten aan je doorberekend.
De aflevering: waar moet je rekening mee houden?
De avond voor levering ontvang je per e-mail of telefoon een verwachte levertijd. Dit geldt niet voor postpakketten. Ook onze externe vervoerders werken hiermee. Mocht de levertijd afwijken dan nemen we contact met je op.
Zorg dat er een geschikte en bereikbare plek is waar je bestelling gelost kan worden.
- Toegangsweg
Toegangswegen dienen voorzien te zijn van een verhard stenen pad. Indien de woning niet toegankelijk is, wordt er geleverd tot het punt waar de vervoerder kan komen.
- Losplaats
Wij leveren standaard met vrachtwagens. We lossen uw materialen op plekken die voor deze losmiddelen goed bereikbaar zijn, in overleg met onze chauffeurs. Bezorgen gebeurd op de verharde weg en naast de vrachtauto. U dient wel rekening te houden dat wij met een vrachtwagen bij het los adres kunnen komen. Indien dit niet mogelijk is wordt er samen naar een passende oplossing gezocht. Indien u onze chauffeurs vraagt uw terrein te betreden met vrachtwagen of kooiaap zijn wij nooit aansprakelijk voor eventuele verzakkingen in straatwerk, gazons enz. Bent u niet zelf aanwezig bij levering dan lost de chauffeur de materialen op een plek naar eigen inzicht. Hij controleert dan ook de aantallen en eventuele gebreken.
- Berging
Je bent persoonlijk verantwoordelijk voor het op eigen terrein brengen en opslaan van de goederen. Eventuele schade van de vervoersmiddelen bij de leverplek zijn je eigen verantwoordelijkheid.
Kan ik bestelde producten retourneren?
Ja, maar lees goed onderstaande informatie.
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het formulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. Het geretourneerde dient in dezelfde staat te worden geretourneerd zoals geleverd dus: ongebruikt en ongeschilderd, ongezaagd, zonder boorgaten etcetera. Retouren worden wegens te veel besteld worden gecrediteerd op 85% van de oorspronkelijke aanschafprijs.
Maatwerk overkappingen en maatwerk tuinhuizen kunnen niet worden geretourneerd.
Ons retouradres is: Holleweg 18-U, 3925 LW te Scherpenzeel.
Klachten
Indien u een klacht heeft over een product en/of over andere aspecten van de dienstverlening van Woodmate, kunt u deze bij Woodmate telefonisch, per e-mail of per post indienen. Bij klachten over een product ontvangen wij graag foto's, het ordernummer en uw contactgegevens. Wij geven zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 5 dagen na ontvangst van de klacht en reactie. Indien het nog niet mogelijk is een inhoudelijke of definitieve reactie te geven, dan zullen wij binnen 5 dagen na de ontvangst van de klacht, de klacht bevestigen en een indicatie geven van de termijn waarbinnen zij verwacht een inhoudelijke of definitieve reactie te geven op de klacht.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Wij staan altijd voor je klaar!
Heb je hulp nodig of ben je zoek naar maatwerk? Neem dan contact met op met je rolmaatje.